از آن جایی که خانواده اولین مدرسه و مدرسه دومین خانه هر کودک تلقی می‌شود، می‌توان به اهمیت نقش مدرسه و مربیان در زندگی و شخصیت هر کودک پی برد. به طور کلی والدین و مدرسه دو رکن اصلی در تعلیم و تربیت هر کودک به شمار می‌روند که فعالیت یک‌جانبه هر یک از این دو ناقص و بی‌ثمر خواهد بود.
به همین دلیل تشکیل انجمن برای کودکان با شرایط خاص و مربیان در انجمن ها، کاری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد؛ چرا که تاثیر مثبت و مستقیمی در آینده کودکان خاص ما را دارد.

                                                   به معرفی اعضا انجمن اٌتیسم بیجار می پردازیم...

اعضای هیات مدیره و کادر درمانی و آموزشی

                                                                                                  تاریخچه انجمن خیریه توانجویان ٱتیسم بیجار

طرح ابتدایی تاسیس انجمن خیریه توانجویان ٱتیسم بیجار در شهریور ۱۳۹۸، با تقدیم پیشنهاد اولیه از طرف خانم فهیمه میرزایی(بازنشسته آموزش و پرورش و مادر فرزند اتیستیک) به بهزیستی و فرمانداری شهرستان بیجار کلید خورده و مورد استقبال قرار گرفت.
به حول و قوه ی الهی و با تلاش شبانه روزی و دغدغه مند ایشان  مجمع عمومی هیات امنا تشکیل گردید و امور ثبت شرکت مورد پیگیری قرار گرفت .
در نهایت در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجوز تاسیس مرکز از طرف بهزیستی شهرستان صادر و در ۱۴ مهر ۱۳۹۹ به ثبت نهایی رسید.
آغاز به کار انجمن ٱتیسم بیجار در بخش کوچکی از فضای ساختمان اختلالات یادگیری که توسط خیر گرانقدر حجه الاسلام حاج آقا سید ذبیح الله امامی به وصایت مرحوم پدرشان آیت الله حاج سید محمد امامی امام جمعه فقید شهرستان بیجار وقف آموزش و پرورش گردیده است انجام گرفت .
 سپس با تماس تلفنی با حاج آقا امامی بزرگوار ، کلینیک امامیه سابق واقع در خیابان توحید شمالی ، جنب پاساژ امامیه ( الغدیر) در مرکز شهر  در اختیار انجمن اتیسم بیجار قرار گرفت.
 به حول و قوه ی الهی کارهای عمرانی و بهسازی ساختمان جهت محیط آموزشی و توانبخشی به لطف و حمایت مالی این خیر بزرگوار کامل گردید
  و طبقه همکف ساختمان به مساحت ۳۵۸ متر مربع و ۱۸۷ متر فضای باز عمومی به مدت ۵ سال رایگان به انجمن اتیسم بیجار واگذار گردید. لازم به ذکر می باشد حاج آقا امامی همچنین در جذب خیرین به عنوان اولین حامیان اتیسم شهرستان بیجار نقش بسزایی داشته و دارند.
بعلاوه خیرین گرانقدر که مجال نام بردن از تک تک آنان  نیست، دست در دست هم نهاده و در تجهیز امکانات اداری، رفاهی، توانبخشی و آموزشی انجمن کمک های شایان توجهی نموده اند.
لازم به ذکر است همزمان با تجهیز فضای آموزشی_توانبخشی، انجمن اتیسم اقدام به جذب نیروهای متخصص در زمینه اداری ، توانبخشی، آموزشی و خدماتی نموده است.
هم اکنون انجمن ٱتیسم بیجار  در حال خدمت رسانی به کودکان و خانواده های ٱتیسم در سطح شهرستان بیجار است .
واحد های فعال انجمن:
کاردرمانی حسی حرکتی و کاردرمانی ذهنی
_گفتار درمانی
_خدمات روانشناسی
_خدمات آموزشی و مهارت یابی می باشد .
امید که با یاری شما دوستداران عزیز شاهد موفقیت های بیشتر انجمن در سطح شهرستان باشیم.

 مسئول روابط عمومی انجمن : سپیده صادق نیا
                                                                             

معرفی اعضاء انجمن و کادر درمان و آموزش